Tuesday 6 March 2012

OnLy U knOw~~

...maka Allah mengilhamkan kepada jiwa itu (jalan) kefasikan dan ketakwaannya,sesungguhnya beruntunglah orang yang mensucikan jiwa itu,dan sesungguhnya merugilah orang yang mengotorinya" (As-Syam 91:8-10).


Alhamdulillah syukur kepada-Mu ya Allah..masih dipanjagnkn umur dan diberi peluang utk menyedut OXYGEN diatas muka bumi-Mu ini..sambungan dari tragedi 6 mac 2012..nampaknya pesanan aku telah berbalas..siapakah orangnya masih mnjadi tanda tanya..aku tetap ingn berterima kasih kepadamu kerana kamu adalah pengantara yang Allah berikan kepadaku utk mengubah diriku ini..Allah xkan mengubah nasib hamba-Nya jika hamba-Nya sendiri tidak berusaha utk mengubahnya..kehadiran mu dalam hidupku telah ditetapkan oleh Allah dan aku tidak pnh lupa utk berterima kasih pada Allah kerana menemukan kamu dgn aku..Allah temukan aku dengn mu dikala aku keseorangan dan dikala aku menemui kesusahan..disaat tiada seorang pun hamba Allah yang sudi untuk berkawan dengan kerna dosa-dosa aku y dulu..setiap perubahan yang berlaku keatas diriku adalah kehendak-Nya dan keizinanan-Nya disusuli dengan sokongan dan tunjuk ajar dari kamu..sedangkan bangsa Arab jahiliah pun Allah utuskan Muhammad ya Rasulallah sebagai pengantara-Nya untuk mengubah nasib sekalian umat akhir zaman..Insyaallah aku tidak berpaling dri semua ini..aku sentiasa harapkan pengakhiran yang baik sebelum aku pergi mengadap Allah..


..Barangsiapa yang berpaling dari pengajaran Tuhan Yang Maha Pemurah (Al Quran), kami adakan baginya syaitan (yang menyesatkan) maka syaitan itulah yang menjadi teman yang selalu menyertainya. Dan sesungguhnya syaitan-syaitan itu benar-benar menghalangi mereka dari jalan yang benar dan mereka menyangka bahwa mereka mendapat petunjuk. "(Az Zukhruf 43 : 36-37)..



No comments:

Post a Comment